Blog

Η διατροφική αξία των ξηρών καρπών

Χρήσιμες πληροφορίες

Οι ξηροί καρποί είναι μια κατηγορία τροφίμων που ο άνθρωπος καταναλώνει από την αρχαιότητα. Προσφέρουν στον οργανισμό μας ενέργεια και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά..

Διατροφική Αξία
Μικρή ποσότητα ξηρών καρπών προσφέρει  στον οργανισμό μας  μεγάλες ποσότητες ενέργειας, ακόρεστων λιπαρών οξέων, φυτικών πρωτεϊνών, αντιοξειδωτικών, βιταμινών, ανόργανων συστατικών (όπως ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και χαλκό) και φυτικών ινών. Μια μικρή χούφτα ξηρούς καρπούς αποδίδουν κατά μέσο όρο 170 θερμίδες.

Για να δούμε αναλυτικά:

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα αποδίδουν 165 θερμίδες ανά χούφτα (30 γρ.) και περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, πολύ χαμηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών και καθόλου χοληστερόλη. Τέλος περιέχουν βιταμίνη Ε, που είναι σημαντικό συστατικό για τον οργανισμό μας.

Καρύδια

Τα καρύδια αποδίδουν 185 θερμίδες ανά χούφτα (30 γρ.).Οι πολυφαινόλες που περιέχουν τα καρύδια σε συνδυασμό με τα ω-3 λιπαρά οξέα, τα καθιστούν ένα τρόφιμο με πλούσια αντιοξειδωτική δράση .

Φιστίκια

Τα φιστίκια αποδίδουν  160 θερμίδες ανά χούφτα (30 γρ.) αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και κυρίως 2 βιταμινών, της νιασίνης και του φυλλικού οξέος.

Φουντούκια

Τα φουντούκια αποδίδουν περίπου 175 θερμίδες ανά χούφτα (30γρ).  Περιέχουν σημαντική ποσότητα διαλυτών φυτικών ινών, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος . Επίσης περιέχουν σημαντικές ποσότητες μαγγανίου, συστατικό απαραίτητο για αντιοξειδωτικές διεργασίες του οργανισμού.

Μερικές Συμβουλές:

  1. Καλό θα είναι να αποφεύγουμε τους αλατισμένους, καβουρδισμένους και καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, γιατί αυτές οι διαδικασίες επεξεργασίας αλλοιώνουν κατά πολύ τις ευεργετικές τους ιδιότητες.

 

  1. Προτιμάμε να αγοράζουμε ξηρούς καρπούς ολόκληρους , δηλαδή  με το περίβλημά τους και να τους καθαρίζουμε μόνοι μας, γιατί τα λιπαρά τους οξειδώνονται εύκολα με τον αέρα και αλλοιώνονται με το χρόνο.
  2. Μπορείτε να καταναλώνουμε ξηρούς καρπούς ως ενδιάμεσο σνακ, να τους χρησιμοποιούμε σε σαλάτες (π.χ. κουκουνάρια, καρύδια ή ξεφλουδισμένα αμύγδαλα, με φρέσκια ρόκα, μαρούλι ή σπανάκι) ή να τους προσθέσετε στα δημητριακά πρωινού και το γιαούρτι.

 

Ας μην ξεχνάμε όμως ότι οι ξηροί καρποί πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο διότι είναι τροφή υψηλής θερμιδικής αξίας .

Πηγή: medicalandbeauty.gr

Καλάθι Αγορών
Σύνδεση

Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό;

Facebook Twitter Instagram YouTube
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.
Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε για να δείτε τα προϊόντα που αναζητάτε.
Μετάβαση στο περιεχόμενο